What’s in a colour?

De eerste campagnespot van het CDA is eerder deze week op YouTube gezet. We zien van Buma een stukje fietsen en het ontbijt klaarzetten. Terwijl hij praat over zijn visie voor Nederland schenkt hij de thee in en zet hij  de bloemenhoning en de pindakaas met stukjes noot klaar. Het commentaar op de clip was vooral dat hij praat over ‘samen’, maar er in de video verder geen mens te zien is en dat hij met een doekje de tafel afneemt. Het gaat mij echter om het CDA logo linksboven.

De kleur van het CDA is altijd een wat donkerder groen geweest, maar nu is het logo opeens mat blauwgroen. In vergelijking met het oude logo ziet dit er nogal treurig uit. Ik vraag me dan af waarom men hiervoor heeft gekozen. Op het verkiezingsprogramma en op het congres is alles nog steeds ouderwets groen, dus een compleet nieuw kleurbeleid heeft men niet. Waarom dan deze minder vrolijke kleur? Passen vrolijke kleuren niet in crisistijd? Raakte men anders afgeleid van Sybrand? Wat het ook is, ik vind het maar vreemd.

Update: Nu ook in het filmpje over de buren van Mona Keizer: